Το ρήμα «Είμαι» στα γερμανικά


Ήρθε η ώρα να δούμε το πιο σημαντικό ρήμα κάθε γλώσσας, πως είναι και στα γερμανικά.
Ταυτόχρονα θα μάθετε και τις προσωπικές αντωνυμίες που είναι αναγκαίες στη γερμανική γλώσσα για να δηλώνουν το πρόσωπο. 

Στα ελληνικά π.χ. δεν είναι. Μπορούμε να πούμε απλά:
"Eίσαι όμορφη", "Έχω πονοκέφαλο","Τρώει πατάτες" χωρίς να χρησιμοποιήσουμε την προσωπική αντωνυμία.

Αντίθετα, στα γερμανικά θα πρέπει να πούμε αναγκαστικά "Εσύ είσαι όμορφη", "Εγώ έχω πονοκέφαλο", "Αυτός τρώει πατάτες".

Πάμε να δούμε πως κλίνεται το ρήμα "Sein" (ζάιν):

Ich bin (ιχ μπιν) = Εγώ είμαι 
Du bist (ντου μπιστ) = Εσύ είσαι
Er ist (έα ιστ) = Αυτός είναι
Sie ist (ζι ιστ) = Αυτή είναι
Es ist (ες ιστ) = Αυτό είναι
Wir sind (βία ζινντ) = Εμείς είμαστε
Ihr seid (ία ζάιντ) = Εσείς είστε
Sie sind (ζι ζινντ) = Αυτοί/-ές/-ά είναι

Στο επόμενο post θα σας πω περισσότερα για τις προσωπικές αντωνυμίες και πως να ξεχωρίζεται τον πληθυντικό ευγενείας από το 3ο πληθυντικό και από το 3ο ενικό θηλυκό.



Επόμενο
« Προηγούμενο
Προηγούμενο
Επόμενο »